Czy PKS Polonus wystawia faktury VAT za zakupione bilety online?
Tak. Fakturę potwierdzającą zakup biletu otrzymuje każdy Pasażer, który w toku zakupów wyrazi chęć otrzymania faktury VAT. Odpowiednią opcję należy zaznaczyć w kroku 3. "Dane kupującego". Fakturę VAT otrzymasz na podany adres e-mail wraz z zakupionymi biletami. W każdym momencie będzie ona także dostępna po zalogowaniu na konto.

Czy PKS Polonus wystawia faktury VAT za zakupione bilety zakupione w kasie lub u kierowcy?
Tak. Jeżeli Pasażer ma takie życzenie wówczas w tej sprawie należy się kontaktować z Działam Przewozów (przewozy@pkpolonus.pl)
Bilet stanowi fakturę VAT (bilety internetowy, bilety zakupiony w kasie i u kierowcy jeżeli wystawiony jest na trasę powyżej 50 km))  zgodnie z § 17 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r., nr 68 poz. 360).

Czy kierowca jest upoważniony do kontroli biletów?
Tak. Każdy kierowca PKS POLONUS jest upoważniony i odpowiedzialny za kontrolę biletów. Kierujący pojazdem prowadzi odprawę podróżnych wsiadających na wszystkich przystankach, sprawdzając ważność biletów (zarówno zakupionych w kasach, jak biletów internetowych). Pasażerowie którzy zakupili bilety ulgowe powinni posiadać przy sobie dokument uprawniający do podróży z biletem ulgowym.

Czy wykupując bilet ulgowy należy posiadać przy sobie dokument uprawniający do zniżki?
Tak. W każdym przypadku. Wykupując bilet ulgowy na  przejazd u kierującego pojazdem, a także wykupując ulgowy bilet , podróżny zobowiązany jest okazać (bez wezwania) ważną legitymację lub inny ważny dokument uprawniający do zniżki. Kierujący pojazdem oraz kasjer mają prawo odmówić sprzedaży biletu z ulgą, w sytuacji, gdy podróżny nie potrafi wylegitymować się dokumentem uprawniającym do ulgi lub gdy dokument taki stracił ważność. Tylko ważny dokument uprawnia kasjera lub kierowcę do sprzedaży biletu ze zniżką. Dokument uprawniający do przejazdów ulgowych należy posiadać wraz z biletem podczas przejazdu autobusem i okazać na żądanie kontrolera lub obsługi pojazdu.

Czy za brak biletu odpowiada podróżny?
Tak. W każdym przypadku.

Czy bilet na przejazd można kupić u kierowcy?
Tak. We wszystkich autobusach  PKS Polonus  bilety na jeden przejazd są sprzedawane przez kierowcę z kasy fiskalnej.

Co oznacza na bilecie internetowym sybol # zamiast numeru miejsca?
Symbol # zamiast numeru miejsca pojawia się w przypadku zakupu biletów na kursy powrotne lub z przystanków pośrednich, na których nie mamy możliwości dokładnego określenia numeru miejsca. Oznacza on, że Pasażerowi przysługuje dowolne niezajęte miejsce siedzące (każdy sprzedany bilet pomniejsza pule biletów dostępnych do sprzedaży i gwarantuje miejsce siedzące).

Wybrałem bilet w formie PDF na e-mail, czy muszę go wydrukować?
Tak, bilet dostarczony w formie PDF musi być wydrukowany.

Czy mogę dokonać rezerwacji biletu przez telefon?
Tak. Bilety można zarezerować telefonicznie poprzez infolinię pod numerem telefonu 703 403 403.(koszt połączenia to 2,58 zł z VAT za minutę). Bilety z rezerwacji należy odebrać najpoźniej 48 godz. przed odjazdem autobusu na Dworcu Zachodnim PKS Warszawa.

Czy rezerwując bilet telefonicznie mogę zarezerwować bilety objęte promocją?
Nie.Rezerwacje telefoniczne poprzez infolinię nie obejmują biletów promocyjnych - jest to specjalna ulga handlowa, która nie podlega tradycyjnym mechanizmom rezerwacji.

Kupiłem bilet, na autobus PKS POLONUS, ale autobus nie przyjechał. Co mam zrobić?
Jesli posiadasz bilet PKS POLONUS nie mogłeś pojechać z winy przewoźnika, prosimy o kontakt z Działem Przewozow Pasazerskich Polonus lub o przesłanie pisemnej reklamacji bezpośrednio na adres e-mail biuro.pks@onet.pl